012345678

Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie

Strona główna » Polecamy Dodano: 2019-10-28

„Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie" to pierwsza w Polsce książka na temat design thinking pokazująca proces w bardzo praktyczny i użyteczny sposób, prezentująca doświadczenia praktyków, którzy na co dzień wykorzystują myślenie projektowe
w polskim biznesie!

 

Design thinking to stosowana od kilkudziesięciu lat metoda, której skuteczności dowodzi między innymi sukces takich firm, jak Apple czy Google. Coraz częściej usłyszeć można o podejściu lub wręcz filozofii design thinking, która rewolucjonizuje różne sfery biznesu. Ten sposób myślenia opiera się przede wszystkim na gruntownym poznaniu i zrozumieniu potrzeb użytkowników - ostatecznych odbiorców nowych rozwiązań. Główną zaletą metody jest jej uniwersalność i intuicyjność, które sprawiają, że może być wykorzystywana niemal w każdej dziedzinie – od projektowania przedmiotów użytkowych, po przygotowywanie nowych usług czy wreszcie prowadzenie szkoleń.

Podejście design thinking bazuje na trzech filarach: kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów. Dzięki temu możliwe jest nie tylko kreowanie rozwiązań, które w pełni odpowiadają na ludzkie potrzeby, ale także niwelowanie tak zwanych punktów zapalnych. Dzięki temu szybko identyfikowane są również punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń pojedynczego człowieka i całego społeczeństwa.

Jedna z głównych zalet filozofii design thinking, która sprawia, że po metodę tę sięgają wizjonerzy współczesnego biznesu jest fakt, iż pomaga ona w łatwy sposób połączyć funkcjonalność danego rozwiązania z technologiczną możliwością wykonania danego projektu oraz z jego opłacalnością.

Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie krok po kroku powadzi czytelnika przez cały proces posługiwania się metodą design thinking. Autorzy w szczegółowy i niezwykle przejrzysty sposób przedstawiają wszystkie etapy pracy: odkrywanie, definiowanie wyzwania (potrzeb), tworzenie rozwiązania, prototypowanie, testowanie, planowanie wdrożenia oraz fundamentalne pytania, na które odpowiedzi pozwalają stworzyć projekt idealny. Książka omawia też praktyczne narzędzia, które z powodzeniem można wykorzystać we własnej firmie oraz wzbogacona została o studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują te metodę w swoim biznesie.

Niewątpliwym atutem tej publikacji jest także przykuwająca wzrok, a jednocześnie przejrzysta szata graficzna. Trzymając tę książkę w ręce można dosłownie dotknąć efektów, jakie przynosi stosowanie metody design thinking w praktyce!

 

O autorach:

Beata Michalska-Dominiak — doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w zakresie prowadzenia i kierowania projektami oraz wsparcia procesów transformacyjnych w organizacjach. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności oraz rezydentem Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Z potencjału myślenia projektowego czerpie podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego (ma na koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych). Współpracuje z uczelniami, w roli eksperta bierze udział w konferencjach i kongresach. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których sprawia, że problemy zmieniają się w wyzwania, i wspiera poszukiwanie skutecznych rozwiązań.

Piotr Grocholiński — posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Wiedzę i umiejętności zdobywał, pracując w środowiskach wielokulturowych (między innymi ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank) oraz w ramach niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowego, ubezpieczeniowego, energetycznego, edukacyjnego, hotelowego i innych). Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (design thinking, service design) skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom oraz ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Swoimi doświadczeniami dzieli się także ze studentami Uniwersytetu Łódzkiego.

 

Tytuł: Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie

Autorzy: Beata Michalska-Dominiak Piotr Grocholiński

Wydawnictwo: Onepress

Data premiery: 15 października 2019 r.

Liczba stron: 176

Druk: oprawa miękka