Centrum Riviera od kilku lat promuje lokalnych artystów. Przed nami kolejna wystawa w ramach „Riviery Sztuki”
Działająca już od ponad czterech lat „Riviera Sztuki” na stałe zdążyła wpisać się w świadomości wielu mieszkańców Trójmiasta. Projekt zainicjowany przez gdyńskie Centrum Riviera pozwala młodym twórcom, fotografom czy malarzom, całkowicie nieodpłatnie prezentować prace w formie wystawy organizowanej w jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na mapie Gdyni. Swoją twórczość właśnie zaprezentowała kolejna lokalna artystka – ilustratorka Urszula Ciupa.
Głównym celem inicjatywy „Riviera Sztuki” jest zagwarantowanie młodym, zdolnym artystom miejsca i przestrzeni do rozwoju. Darmowy projekt, który pozwala na promowanie lokalnych talentów, nie tylko daje szansę twórcom na przedstawienie niezwykle ciekawych prac, ale także przybliża tematykę kultury i sztuki wśród lokalnej społeczności.
Kilkudziesięciu lokalnych artystów już zaprezentowało swoją twórczość
Minęło już ponad cztery lata od kiedy w „Rivierze Sztuki” zaprezentowana została pierwsza wystawa. Do dziś, już niemalże 50 artystów z Trójmiasta i okolic miało okazję przedstawić swoje prace szerokiej grupie odbiorców. Dziesiątki tysięcy ludzi odwiedzających dziennie centrum przełożyło się na promocję lokalnych twórców oraz umożliwiło im przebicie się do szerszej grupy odbiorców.
- Zauważamy, że projekt „Riviera Sztuki” od samego początku funkcjonowania niezmiennie cieszy się dużym uznaniem – zarówno wśród osób odwiedzających centrum, jak i lokalnych artystów. Wśród nich nie brakuje chętnych, którzy chcą zaprezentować swoje prace w naszej przestrzeni – przekonuje Paweł Brach, dyrektor ds. marketingu i PR w Centrum Riviera. – Cieszymy się, że oddaliśmy część Riviery utalentowanym osobom, które posiadają pasję do tego co robią i tworzą niezwykle inspirujące dzieła. Niezwykle upiększają one nasze przestrzenie, a młodzi artyści mają szansę zaprezentować twórczość szerokiej grupie odbiorców, budując tym samym swoją markę – dodaje Paweł Brach.
Centrum Riviera niezmiennie zachęca wszystkich lokalnych artystów z talentem malarskim, fotograficznym czy graficznym do udziału w projekcie. „Riviera Sztuki” umożliwia im zaprezentowanie swojej twórczości oraz tym samym trafienie do zupełnie nowych odbiorców. Wystarczy przesłać kilka swoich prac na adres mailowy: rs@centrumriviera.pl.
Nowa wystawa już dostępna
Rysunki tuszem w formie cienkopisu na papierze – tak w kilku słowach opisać można prace, które od niedawna dostępne są „Rivierze Sztuki”. W ilustracjach dominuje motyw przyrody, lasu oraz zwierząt.
Autorką prac jest Urszula Ciupa, absolwentka Liceum Plastycznego im. Wojciecha Kossaka w Łomży oraz Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Artystka – będąc nauczycielką rysunku i malarstwa w Liceum Sztuk Plastycznych im. Jacka Mydlarskiego w Gdańsku – łączy swoją pasję do sztuki z codzienną pracą. Największą inspiracją dla artystki jest twórczość fińskiej pisarki i rysowniczki Tove Jannson, a dokładniej czarno-białe ilustracje do dobrze znanych Muminków.
Twórczość można zobaczyć także online – na profilach społecznościowych artystki – Facebooku (https://www.facebook.com/SakowskaIlustracje) oraz Instagramie (https://www.instagram.com/umciupa/). Zakup prac Urszuli Ciupy możliwy jest poprzez kontakt mailowy (mail: umsakowska@gmail.com) oraz telefoniczny (tel. 609 376 675).
***
Riviera jest największym centrum handlowo-rozrywkowym w północnej Polsce. Zlokalizowany w sercu Gdyni obiekt, zorganizowany w formie komfortowej ulicy handlowej, posiada jeden z najbogatszych zestawów najemców pośród wszystkich polskich galerii handlowych. Na 72 000 m2 powierzchni najmu swoje miejsce znalazło blisko 250 sklepów największych polskich i światowych marek, kilkadziesiąt lokali gastronomicznych, kawiarni i restauracji, sześciosalowe kino Helios, liczne place zabaw oraz centrum fitness Zdrofit. Riviera oddaje do dyspozycji klientów największy w Trójmieście bezpłatny parking, z blisko 2 500 miejscami parkingowymi i 300 miejscami dla rowerów. Więcej informacji: https://www.centrumriviera.pl/
Źródło: goodonepr.pl