Diana (15 lat) – kocha koty, taniec i podglądać życie sąsiadów z bloku. Według matki ma zostać lekarzem.
Dlatego w jej pokoju jest plastikowany model mózgu i długopis strzykawka.
Judyta (45 lat) – pielęgniarka samotnie wychowująca córkę. Ma plan wyjechać z dzieckiem do Niemiec , do
męża lekarza. Marzy jej urlop w tropikach. Nienawidzi homoseksualistów.
Para bohaterek mieszka razem w blokowisku rodem z dekalogu Kieślowskiego. Judyta przygotowuje się do przeprowadzki do Niemiec- pakuje rzeczy i odpytuje Dianę z niemieckiego. Diana robi wszystko by nie uczyć się niemieckiego i zostać w Polsce.Wydarzenia stają się jeszcze bardziej intensywne, gdy Diana zostaje skierowana w studium tanecznymzajęcia Musicalu. Tańca uczy zmysłowa nauczycielka Magda (28 lat). Dianę uwodzi kobiecość ruchów horeografki. Układ choreograficzny z musicalu „All that jazz” to wyzwanie dla bohaterki- seksowne ruchy i flirt z publicznością. Zaczyna w ukryciu przed matką zbierać informacje o Magdzie i ćwiczyć układ. Fascynuje ją zmysłowy świat tańca choreografki.
Im bardziej matka naciska na wyjazd tym bardziej Diana chce bliskości Magdy- kradnie jej bluzkę po zajęciach, zakrada się na randkę i oblewa faceta flirtującego z Magdą piwem. Poprzez zbliżanie do Magdy sama staje się kobietą – zaczyna ubierać się jak starsze koleżanki z zajęć tańca, pozwala bąbelkom z prysznica oplatać jej ciało w wannie. Mimo wielu wysiłków Magda nie wyróżnia jej w grupie.
Judyta odkrywa pudło Diany z zebranymi rzeczami Magdy. Podejrzewając córkę o homoseksualizm pali je i zakazuje tańca.
Diana obcina swoje długie dziewczęce włosy i apatycznie pakuje się do wyjazdu . W ostatniej chwili wyparte emocje biorą górę. Dziewczyna ucieka na zajęcia musicalowe. Na schodach wyjściowych zatrzymuje ją Judyta. Nie poznaje krótko obciętej umalowanej córki- Diana nie jest dziewczynką. Dziewczyna odsuwa od siebie matkę.
W studium tanecznym zajęcia już się skończyły- co gorsze Magda też wyjeżdża z Warszawy. Diana wpada do jej garderoby i całuje namiętnie. Magda w ciemności nie rozpoznaje uczennicy. Diana ucieka.
Dziewczyna nie chce wracać do mieszkania. Na dachu swojego bloku pozwala sobie na upust emocji. Krzyczy z bólu, złości, zawodu. Nastaje świt.
Diana odnajduje peron na którym powinien być pociąg Magdy. Nie znajduje jej jednak. Ktoś woła ją po imieniu. Magda siedzi już w pociągu. Diana nie pozwala jej nic powiedzieć
Od autora:
To była też moja historia. Zaczęła się, gdy miałam 14 lat i zaczęłam chodzić na zajęcia tańca w Operze Wrocławskiej. Po zrzuceniu plecaka i szkolnego mundurka ubierałam czarne body baletowe i baletki jazzowe. Świat zmianiał się w ciągu sekundy.
Do napisania scenariusza zainspirowały mnie słowa Andrzeja Wajdy "Zaprowadź mnie swoim scenariuszem tam, gdzie jeszcze nigdy nie byłem". Postanowiłam nie szukać daleko tematu filmu ale opowiedzieć, jak taniec pomógł mi zmienić się z szarej myszki w artystkę. Chciałam też połączyć dwa światy, które istnieją w życiu Diany, a kiedyś istniały w moim - szpital, gdzie pracuje jej matka, świat rutyny, obowiązków, szary i sterylny ze światem intensywnym, pobudzającym i zmysłowym jakim jest świat Magdy, jazzu i scenicznego performance'u.
Chcę też pokazać, że w procesie dojrzewania seksualnego fascynacja innymi osobami nie jest niczym niepokojącym, procesem szukania własnej tożsamości.
Chcę, by każdy kto oglądnie ten film przypomniał sobie moment, jak dorastając patrzył w lustro i pytał „Kim jestem?"
O nas:
Jesteśmy ekipą młodych ludzi działających już od pewnego czasu na rynku filmowym. Ten film jest dla nas szansą na danie własnego głosu w festiwalowym świecie filmowym - dla mnie jako reżysera pierwszy taki metraż, dla operatora projekt, gdzie pokaże pełen wachlarz swoich możliwości jako reżyser zdjęć, dla naszej kierowniczki produkcji - artystyczny projekt, daleki od seriali, które teraz powstają w Warszawie.
Pieniądze z kampanii na portalu "Polak Potrafi" chcemy przeznaczyć w pełni na produkcję filmu: koszty oświetlenia, paliwa, wynajmu lokacji, częściowe wynagrodzenie dla aktorów, koszty wynajmu sprzętu filmowego, zakup i wykonanie scenografii, kostiumów, rekwizytów, prawa do wybranych utworów muzycznych -szczególnie mowa tu o utworze "All that Jazz" z musicalu "Chicago" oraz ważną w projekcie choreografię.
Przewidujemy bardzo fajne nagrody - pomysł, by każdy mógł poczuć się jak filmowiec - tak zwane "Filmmaker experience" - prezenty zaprojektowane przez nas z edycji limitowanej, profesjonalną sesję fotograficzną wykonaną przez operatora, wizytę na planie, rolę trzecioplanową w filmie, czy nawet symboliczną pocztówkę z planu z naszymi podpisami.
- Reżyser - Aleksandra Wysocka - autor festiwalowych krótkich form m.in. "5 minut" Oficjalna Selekcja Short Waves Festival, "Fraga" Zwycięzca Fisheye Festival
- Operator - Olaf Tryzna - członek zespołu operatorskiego Arka Tomiaka "Polska Niepodległa - Historia w ożywionych Obrazach", "Volta", "Ultraviolet"
- Produkcja - Monika Mazur pracująca od kilku lat przy takich produkcjach jak "Wataha", "Druga Szansa" czy Teatr Telewizji, Katarzyna Staszczyk - "Malanowski i Partnerzy", "Uwikłani", "SOS. Ekipy w akcji"
- Producent -Kamila Fidler od 2000 r. intensywnie działająca w polskim przemyśle filmowym w pionie reżyserskim- m.in. w "M jak Miłość","Druga Szansa", " Ranczo", "Belfer", "Sztuka Kochania", "Prawo Agaty"
- Choreografia - Joanna Teśla -wieku 18 lat dostała się do musicalu „Metro” w Teatrze Dramatycznym. Tańczyła w spektaklach w Teatrze Buffo, Rampa i Komedia. Z zespołem tanecznym AFERA, który prowadziła w Domu Kultury Służew wielokrotnie zdobyła tytuł mistrza polski, mistrza i wicemistrza europy i świata federacji IFMD.
Iza Dąbrowska jako Matka
Obecnie możecie zobaczyć ją w tragedii Ondreja Spišáka „Historia Jakuba” w Teatrze Dramatycznym, na scenie Och – Teatru w „Udając ofiarę” w reżyserii Krystyny Jandyczy w bardziej komediowej odsłonie serialu TV - „Ucho Prezesa” .
Marie Napieralska jako Magda
Studiowała na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej na uniwersytecie Roosvelta w Chicago.Od 2007 roku pracuje w warszawskim teatrze Studio Buffo i jest nauczycielką śpiewu przy studiu artystycznym Metro!Ostatnio występowała w musicalu „Chicago” na deskach krakowskiego teatru „Variete”
Edyta Bełza jako Diana
Młoda zdolna aktorka z dotychczasowym różnorodnym doświadczeniem – w produkcjach telewizyjnych takich jak „Na Sygnale”, „Ultraviolet”, „Ojciec Mateusz” po etiudy studenckie – nagrodzony wyróżnieniem w Konkursie Młodego Kina „Sierpień” Tomasza Ślesickiego, „Charon”, „Żółta Sukienka”, „Ostatnie wspólne wakacje” czy teledyski Johny Rockers, PSYCHOKINO dla Dawida Podsiadło
Krystyna Tkacz jako Pani Maria
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych aktorek serialowych. Występowała w kultowych seriach Stanisława Barei („Alternatywy 4”, „Zmiennicy”,), a także popularnych obecnie serialach(m.in. "Na dobre i na złe" ).
. Zaczyna tańczyć ich układ. Magda jest zdziwiona jej kobiecymi ruchami, tym jaka zmiana w niej zaszła. Nasza bohaterka dodaje do tańca coraz więcej ruchów od siebie. Z głośników peronowych zaczyna lecieć właśnie utwór z musicalu. Diana kończy z impetem. Pociąg rusza. Kobiety żegnają wzrokiem.